Wednesday, August 3, 2011

Posted by Dr Mudah 10:53 PM, under | No comments

Assalammualaikum..
Salam Hari Jumaat semua. Harapan mekar jiwa kita semua juga tenang dan ceria seindah pagi Jumaat yang penuh dengan kemuliaan dan kelebihannya.
Baiklah. Hari ni mekar nak sambung lagi tentang persoalan berkaitan remeh-temeh solat. Pada episod yang lepas, kemuskilan yang diutarakan adalah berkaitan “solat dalam pelbagai keadaan“. Tetapi pada kali ini mekar mahu kongsikan berkaitan perihal “Dalam Solat” itu sendiri.
Biasanya orang dewasa (termasuk saya) khususnya tentu malu untuk bertanya apa yang mereka tidak tahu atau ragu-ragu tentang solat kerana mungkin soalan itu dipandang remeh oleh kebanyakkan orang. Tetapi kali ini kita jangan malu-malu lagi dan mekar akan pecahkan kebuntuan itu dengan mendalami dan merujuk sessi soal jawab di bawah ini yang mekar salin dari sebuah buku nukilan Ustaz Mohammad Nidzam Abdul Kadir.
Bab : Dalam Solat
Cukup dulu 4 persoalan yang dipersembahkan kali ini. Di lain minggu InsyaAllah mekar akan kongsikan lagi untuk bab yang lain pula. Semoga dengan keyakinan yang mantap maka solat kita bertambah khusyuk. Apa yang lebih penting ialah agar solat kita diterima oleh Allah s.w.t. Wallahu a’lam

Sumber : Buku Soal Jawab Remeh-temeh tentang solat. Nukilan Ustaz Mohammad Nidzam Abdul Kadir (Pensyarah UIAM).

Sumber : Buku Soal Jawab Remeh-temeh tentang solat. Nukilan Ustaz Mohammad Nidzam Abdul Kadir (Pensyarah UIAM).
*http://mymekar.com/
 

0 comments:

Post a Comment

Box Sponsor